Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wytrzymałość silnika 1.2 TSI w Rapidzie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wytrzymałość silnika 1.2 TSI w Rapidzie

    Wakacje 2016 - Google Photos parę pstryków z wakacji które na szybko skleiłem w album. Teoretycznie całe może śródziemne zaliczone, bo w tym roku Cannes, Palma de Malorca, Barcelona, Ajaccio, Neapol, La Spezia a w zeszłym roku była wschodnia część - Bari, Katakolon (Olimpia, panhelleńskie igrzyska), Izmir, Istambul, Dubrovnik Jednak pewnie nie raz jeszcze w te rejony się zapuścimy, bo mieszkając w górach najlepiej odpoczywa się nad morzem Forma zwiedzania też jest świetna, można naprawdę odpocząć bez zmartwień

  • #2
    Wytrzymałość silnika 1.2 TSI w Rapidzie

    Witam serdecznie,
    Mam Rapida 1.2 TSI 105 km z 2013 roku (październik).
    Zastanawiamy się z żoną na ile nam wystarczy to autko. Orientujecie się może jak wygląda awaryjność tych samochodów/silników/turbin?

    Ile mniej więcej km można spodziewać się bezawaryjnej jazdy?
    Ostatnio wyczytałem gdzieś w internecie że przy ok 100.000km trzeba wymienić turbinę, rozrząd
    i "pół" silnika. To prawda?

    Te silniki są na łańcuchu?

    Northwest
    www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

    Komentarz


    • #3
      northwest, silnik na łańcuchu. Musisz zwrócić uwagę na rozrząd, bo jak będzie wydawał dziwne dzwięki po odpaleniu to do wymiany będzie napinacz, łańcuch. Olej syntetyczny najlepiej wymieniać co 12-15 tys.km i to tyle.

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz


      • #4
        dziękuję za informację

        A te turbiny itp? To tak szybko pada? Mam ten samochód 15 miesięcy i 35000km za sobą, więc nie chciałbym za 3 lata wymieniać połowy silnika zastanawiam się czy to panika ludzi, czy faktycznie one są tak mało wytrzymałe
        www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

        Komentarz


        • #5
          northwest, nie sraj ogniem...

          CBZB masz z 2013 więc masz już po wszystkich modyfikacjach

          olej co rok/15k km i będziesz zadowolony

          turbo nie upalaj na zimnym silniku i nie wyłączaj silnika od strzału po upalaniu

          btw
          nie czytaj bzdur
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz


          • #6
            northwest, turbiny są teraz tanie, więc nie masz się o co martwić :wink:

            Była jakaś akcja serwisowa w ASO ( zamontowanie podkładki dystansowej na cięgnie sterującym podciśnieniowo turbosprężarkę i update softu ) i ewentualnie możesz się podpytać w serwisie.

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz


            • #7
              niczym nie musi się przejmować

              silnik ma z końca 2013 więc jest po wszystkich modyfikacjach
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz


              • #8
                a kiedy były modyfikacje tych silników?
                www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                Komentarz


                • #9
                  2010-2012
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz


                  • #10
                    a taki rozrząd/turbina na ile wystarczają?
                    Orientujecie się może jaki koszt wymiany jest później tego?

                    Dziękuję bardzo za uspokojenie
                    www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez northwest
                      a taki rozrząd/turbina na ile wystarczają?
                      Orientujecie się może jaki koszt wymiany jest później tego?

                      Dziękuję bardzo za uspokojenie
                      Rozrząd jak nic się nie będzie z nim działo dożywotnio
                      Turbina używana jak wyżej spokojnie 150kkm i więcej

                      Komentarz


                      • #12
                        Czyli nie potrzebnie się wystraszyłem
                        Czyli generalnie jak wymieniam olej i daję "odpocząć" silnikowi przed wyłączeniem z 10-15 sekund to nie powinno się nic dziać?
                        www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                        Komentarz


                        • #13
                          northwest, si
                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez mirek_p11
                            northwest, turbiny są teraz tanie, więc nie masz się o co martwić :wink:

                            Była jakaś akcja serwisowa w ASO ( zamontowanie podkładki dystansowej na cięgnie sterującym podciśnieniowo turbosprężarkę i update softu ) i ewentualnie możesz się podpytać w serwisie.
                            ta akcja w ASO dotyczyła Rapidów z 2013?
                            www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez northwest
                              Zamieszczone przez mirek_p11
                              northwest, turbiny są teraz tanie, więc nie masz się o co martwić :wink:

                              Była jakaś akcja serwisowa w ASO ( zamontowanie podkładki dystansowej na cięgnie sterującym podciśnieniowo turbosprężarkę i update softu ) i ewentualnie możesz się podpytać w serwisie.
                              ta akcja w ASO dotyczyła Rapidów z 2013?
                              tylko 2010-2012 (fabia, octavia, yeti i inne pokrewne)
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez OCP_13
                                Rozrząd jak nic się nie będzie z nim działo dożywotnio
                                150000 km powinien wytrzymać

                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                Fotki
                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                Fotki

                                Komentarz


                                • #17
                                  no to super
                                  będę spał spokojnie hehe

                                  orientujecie się może czy montaż tempomatu jest bardzo drogi? Da się to samodzielnie zrobić (brat ma jakiś soft serwisowy do skody/vw)? bardzo to skomplikowane?
                                  www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                    Zamieszczone przez OCP_13
                                    Rozrząd jak nic się nie będzie z nim działo dożywotnio
                                    150000 km powinien wytrzymać
                                    Mało. Znam kilka co mają już pod 200tys. km i nadal jeżdżą i jakoś się te silniki nie kończą.
                                    PH z filii w Czechach takimi latają i w 2-3 lata robią 200tys. km i potem samochody idą na rynek wtórny.

                                    Uważam, że dla 1,2 TSI spokojnie do 300tys km zrobią bez wymiany połowy silnika.
                                    Moja Fabia2 ma aktualnie 60tys. km i poza wymianą filtrów i olejów nic się nie dzieje.
                                    Życie to nie je..bajka

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez northwest
                                      Czyli generalnie jak wymieniam olej i daję "odpocząć" silnikowi przed wyłączeniem z 10-15 sekund to nie powinno się nic dziać?
                                      To zależy od właściciela czy ma czas i chęci aby zadbał o silnik auta. Ja daję 1 min. zawsze bez wyjątku. Olej wymieniam max co 10 tyś km i stosuję olej 0W40. Kolejną dobrą radą jest nie dodawanie gwałtownie gazu przez pierwsze 5 km od zimnego startu, spokojnie, bez nerwów. Ponieważ masz silnik po "zmianach" konstrukcyjnych to jesteś w lepszej pozycji, jednakże usterki rozrządu Cię nie omijają. Jeżeli tylko usłyszysz rozrząd to nie zastanawiaj się, od razu do mechanika - szkoda robić niepotrzebne kilometry na kosztowny remont.

                                      Zamieszczone przez northwest
                                      orientujecie się może czy montaż tempomatu jest bardzo drogi? Da się to samodzielnie zrobić (brat ma jakiś soft serwisowy do skody/vw)? bardzo to skomplikowane?
                                      Podobno gruba sprawa, nikt poza ASO tego nie robi w tym modelu a dwa jakieś zaś moduły trzeba wymieniać. Jako rzeczy nowe kosztowne drogie, jako używane trzeba wiedzieć jakie kupić.


                                      Na jakim oleju jeździsz ? I skąd ten nagle przypływ "żywotności" TSI po 15 miesiącach użytkowania, nie byłeś świadomy kupując auto z tym silnikiem. Problem z TSI nie jest problemem nowym. Jedno Cię nie ominie to nagar odkładający się na zaworach wskutek zastosowania wtrysku bezpośredniego przez producenta. To jest akurat droga impreza to czyszczenie. Objawy spadek mocy i kiepska kultura pracy.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez micrusec
                                        konstrukcyjnych to jesteś w lepszej pozycji, jednakże usterki rozrządu Cię nie omijają. Jeżeli tylko usłyszysz rozrząd to nie zastanawiaj się, od razu do mechanika - szkoda robić niepotrzebne kilometry na kosztowny remont.
                                        Czyżby jednak ostatnie poprawki i modyfikacje nic nie dawały, a jedynie przesuwały tylko kłopot z rozrządem w czasie? :roll:

                                        [ Dodano: Nie 12 Kwi, 15 22:16 ]
                                        Zamieszczone przez northwest
                                        Czyli generalnie jak wymieniam olej i daję "odpocząć" silnikowi przed wyłączeniem z 10-15 sekund to nie powinno się nic dziać?
                                        Możesz również powiedzmy ostatni kilometr przed miejscem parkowania jechać na spokojnie, bez jakichś szaleństw, przyspieszeń itp. Jeśli masz oczywiście warunki do takiego "spokojnego kołowania"
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Tsi wydawał mi sie w tym aucie najbardziej optymalnym silnikiem.

                                          Po czym poznajecie ze trzeba wymienić rozrząd / czyścić silnik?
                                          Pojawiają sie jakieś błędy na konsoli w aucie?
                                          Czy tylko 'obserwacyjne' to widać?

                                          Ps. Ten samochód ma koło dwumasowe?
                                          www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez northwest
                                            Tsi wydawał mi sie w tym aucie najbardziej optymalnym silnikiem.

                                            Po czym poznajecie ze trzeba wymienić rozrząd / czyścić silnik?
                                            Pojawiają sie jakieś błędy na konsoli w aucie?
                                            Czy tylko 'obserwacyjne' to widać?

                                            Ps. Ten samochód ma koło dwumasowe?
                                            nie ma dwumasowego koła, z tego co pamiętam jest ono dopiero w 2.0 TSI

                                            tu masz rozpisany problem z rozrządem ze wszystkimi aspektami, również z kalendarium zmian
                                            FABIACLUB.PL - Zobacz temat - Akcja serwisowa nr 15D9 dla 1.2 TSI - rozrząd

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              northwest, nie czytaj bzdur - wkręcają Ci akcje które Ciebie nie dotyczą...

                                              tak jak napisałem wcześniej - olej co 1rok/15k km, nie upalaj na zimnym i nie wyłączaj po upalaniu

                                              ot cała filozofia która Ciebie dotyczy /w sumie Twojego CBZB/


                                              vesatis, źle pamiętasz... 1.8TSI też ma
                                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                dziękuję za informację

                                                Czyli jak rozumie ten nagar i rozrząd to ok 150 tys?

                                                Pierwszą wymianę robiłem przy ok 30.000 km (serwis mi tak zalecił).
                                                Teraz mam jakiś dobry olej (long life od Motula) i zmienię go, jak sugerujecie po 10.000km
                                                www.webplay.pl oraz www.stepby.pl- zapraszamy :-)

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X